13:05 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حواله ارز

پیمان‌سپاری ارزی نتیجه‌بخش نبود
پایگاه خبری راد: رییس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است هرچند پیمان‌سپاری ارزی در قوانین بالادستی منع شده بود، اما در ماه‌های گذشته دوباره به اجرا درآمد و البته نتیجه مدنظر دولت را به همراه نداشت.
بازار متشکل معاملات ارزی به مرحله نهایی رسید
پایگاه خبری راد: مشورت‌های نهایی درخصوص شکل‌گیری بازار متشکل معاملات ارزی امروز (۱۸ دی) در بانک مرکزی انجام شد.
 خسارت سانچی در نوبت سامانه نیما پرداخت می شود!
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن اولین سالگرد تصادف نفتکش سانچی در آب‌های چین و ملزم شدن شرکت‌های بیمه داخلی به پرداخت ۳۰ درصد معادل ۱۰ میلیون دلار از کل ۳۲ میلیون دلار از خسارت این سانحه، هنوز خبری از پرداخت ارز نیمایی به شرکت‌های بیمه‌ای توسط بانک مرکزی نیست.
 راه‌اندازی بازار ارز در بورس
پایگاه خبری راد: طبق قانون هر گونه اوراق بهادار از جمله بازار آتی ارز باید در بازار سرمایه شکل بگیرد اما قیمت مرجع این بازار می‌تواند از بازار نقد کشف شود. این طور که مسئولان می‌گویند زمان‌بندی و جزئیات راه‌اندازی بازار متشکل ارز را نهاد ناظر بازار پول مشخص خواهد کرد.
دریافت خسارت سانچی از چینی‌ها
پایگاه خبری راد: بخشی از بیمه بدنه شناور سانچی داخلی و بخشی هم خارجی بود که چون چینی‌ها مقصر حادثه بودند، دریافت این خسارت بازیافت هم دارد.
بیشترین تخلف صنوف، عدم صدور فاکتور رسمی
پایگاه خبری راد: بیشترین میزان تخلف صنوف در زمینه عدم صدور فاکتور رسمی، عدم درج قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.
راه‌اندازی بازار معاملات نقدی و حواله ارز
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی از راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارزی در آینده نزدیک خبر داد.
مشکل صنعت خودرو و قطعه، تحریم‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید که مهمترین مشکل صنایع خودرو و قطعه‌سازی، تحریم‌های داخلی به‌ویژه قیمت‌گذاری دستوری و غیرواقعی خودرو با وجود رشد چند برابری نرخ ارز و مواد اولیه داخلی است.
۱۷۳ کالای دیگر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف شدند + اسامی
پایگاه خبری راد: طی نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس کل بانک مرکزی ۱۷۳ قلم کالای دیگر از پرداخت مابه‌التفاوت ارز معاف شدند.
محدودیت به کارگیری بازنشستگان بیشتر شد
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهوری اعلام کرد که با وجود اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، تغییری در دستگاه‌های اجرایی که تاکنون مشمول قانون بوده‌اند، ایجاد نشده است.
فروش مجدد ارز مسافرتی در بانک تجارت
پایگاه خبری راد: متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند به کلیه شعب ارزی_ ریالی و واحدهای ارزی منتخب بانک تجارت مراجعه کنند.
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد ۴۵ گانه تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی را ابلاغ کرد.
مسافران سرگردان، ارز مسافرتی عملا قطع شده
پایگاه خبری راد: درحالی‌که بانک مرکزی هنوز ساز و کار فروش ارز مسافرتی را در صرافی‌ها مشخص نکرده است، اما بانک‌ها از صبح امروز فروش این ارز را قطع کردند.
ارز مسافرتی رانت نبود/ سفر خارجی ارزان می‌شود
پایگاه خبری راد: اکبر غمخوار متذکر شد: «ارز مسافرتی» رانت نبود، رانت را آن‌هایی ایجاد کردند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کردند و آن را با نرخ آزاد به مردم می‌فروختند و سود میلیاردی به‌دست می‌آوردند. بهتر است جلو چنین رانت‌هایی گرفته شود، نه ارز مسافرتی که رقم قابل توجهی نداشت و در شرایطی که معامله در صرافی‌ها ممنوع بود و نرخ ارز در بازار غیررسمی اوج گرفته بود، به صورت کمک به مردم پرداخت می‌شد.
ماجرای سفر رایگان خارجی با ارز دولتی!
پایگاه خبری راد: دلال‌ها به کمین «ارز مسافرتی» نشسته‌اند. آنها با تعریف سفرهای ارزان به مقصد هند، مالزی، چین، تایلند و ... حواله ارز مسافران را می‌گیرند تا از مابه‌التفاوت قیمت ارز دولتی با آزاد به رانتی قابل توجه برسند.